Amikor másfél hónappal ezelőtt bejelentette Balázs, hogy Magyarország egyik legdinamikusabban fejlődő és a saját hírnevüket pillanatok alatt az ismertségbe katapultáló, online marketinges csapathoz „igazol”, akkor sokkolt a hír és nagyon sajnáltam, hogy így tesz. Első pozitív érzésem először akkor támadt, amikor kiderült, hogy kínszenvedés volt számára meghozni ezt a döntést. Azért örültem ennek, mert mindez azt jelenti, hogy szeretett nálunk, velünk dolgozni, ami nagyon fontos visszajelzés volt számomra. Eltelt aztán fél nap és a síró szemem mellé a nevető is megjelent, majd a büszkeség érzése is elfogott.

Balázs gondolatai, élményei

Megkértem Balázst, hogy pár mondatban írja le, hogyan gondol vissza a netchillis időszakára. Íme:

A Netchilli első 1-1,5 éve változatos és érdekes volt, örülök annak, hogy a Fiúkkal (Dáviddal és Zsolttal) együtt élhettem meg ezt az időszakot. Amíg a cégnél dolgoztam, párszor változott a koncepció, a célközönség és a közvetített üzenet, mire kialakult a végső csapásvonal, viszont az alapvető hitvallás mindig ugyanaz maradt: Ügyfeleink online jelenlétének optimalizálásával és fejlesztésével növeljük bevételeiket, és értéket teremtsünk számukra. Ennek köszönhetően nem okoztak problémát a változások.
 
Úgy érzem, hogy ez idő alatt a projektek, a feladatok és a Fiúk által sokat fejlődtem szakmailag, amiért hálás vagyok. Jó tapasztalat volt együtt kialakítani az új folyamatokat, és hatékonyabbá tenni az eddigieket. Dávid maximalizmusa főként a pontosságomra és a precizitásomra volt jó hatással, bár eleinte megszenvedtünk vele. Hálás vagyok azért, hogy megtanított az alapvető Online Marketinges eszközök használatára és örülök annak, hogy a projektek által folyamatosan bővítettük közösen az eszköztárunkat. Összességében egy nagyon produktív időszak áll mögöttünk, aminek jó volt a részese lenni. Köszönöm!

U.i.:
Mi a közös a húslevesben és az online jelenlétben?

Mindkettő chillivel az igazi 🙂

Élesben tesztelt megújított vezetői kvalitásom

Eddigi vállalkozósdival töltött 7 évem alatt, 10 munkatársam volt. Balázs volt a 11-ik. Ő az első, aki azért távozik az irányításom alól, mert új, másfajta tapasztalatokat akar szerezni és nem azért, mert kirúgom vagy felmond, és már a hócipője tele van a cégemmel vagy velem. A 10 munkatárs „elfogyasztása” persze hihetetlen tapasztalati forrást adott, egészen kirajzolódott számomra, hogy milyen típusú személyiséggel tudok együtt dolgozni és milyen változásokat kell magamban végrehajtani ahhoz, hogy olyan vezető legyek, ami a fejemben összeállt, hogy lenni akarok.

Balázs tökéletes nyersanyag volt. A személyiségjegyei az első találkozáskor imponálók voltak, persze kíváncsi voltam, hogy a szavakat, követik-e a tettek. Követték. Elkezdtünk hát összecsiszolódni.

Összecsiszolódás változó időkben

Balázs említi soraiban, hogy, amikor hozzánk került, többször változott a koncepció. Ez így van. Olyannyira, hogy ő még a Tissé-s érában csatlakozott hozzánk, a Netchillire való váltást testközelből tapasztalta. Nem csak a cég, én magam is állandóan változtam – változok most is – a napirendem folyamatos alakulásban volt, szegény legalább 6 hétfői hétindító időpontot élt meg. Nagyon tetszett, hogy rugalmas volt és türelmes. Nem a körülményekkel, hanem a teendőivel foglalkozott.

Persze nem csak a megbeszélések időpontját, hanem az együttműködésünk módját, menetét, a feladatok elosztását is közösen kísérleteztük ki. Elmélet volt a fejemben, hogy mit és hogyan kellene csinálni, de a gyakorlat, sokszor egészen másképpen működik. Szinte minden típusú online marketing teendőt végeztettem vele, mert kíváncsi voltam miben jó igazán és mi azt, amit nagyon szeret csinálni. Amikor ez körvonalazódott, akkor aszerint alakítottam a feladatok felosztást kettőn között. Komoly hangsúlyt fektettünk a képzésre. Balázst nem kész online marketingesként kaptuk, alapokat tudta, de gyakorlati tapasztalata nem volt. Ezért egy olyan feladat megoldását, amit még nem ismert, mindig megelőzte célzott, szakmai képzés, majd jöhetett a gyakorlat. Ez is kiválóan működött.

Majdnem egy évet dolgoztunk azon, hogy közel-tökéletesre csiszoljuk az együttműködésünket. Az elmúlt 6 hónapban már csak a teendőkre, ügyfelekre koncentráltunk.

A búcsúbuli, amiből elképesztő sokat tanultunk

Két hete tartottuk Balázs búcsúbuliját, elvittük egy klubba, leitattuk, kurvákat béreltünk…stb…Dehogy! (Bár most elgondolkoztam, hogy a következő kolléga búcsúbulija ilyen lesz…) Egy kellemes beszélgetős-sörözős estet csaptunk. Sok-sok kérdéssel a fejemben érkeztem, mert kíváncsi voltam arra, hogy miként élte meg velünk a közös munkát és, hogy egyes cégvezetői sejtéseim, visszaigazolást nyernek-e.

Ha cégvezető vagy, javaslom, hogy keríts sort ilyen jellegű beszélgetésre a munkatársaiddal! Nem csak búcsúzáskor, félévente-évente tarts egy szondázást, fantasztikus információk kerülhetnek a birtokodba, amelyek csak a céged további építését segítik. A vásárlóink, ügyfeleink véleményét mindig megkérdezzük. (Jobb esetben). Legalább ennyire fontos azoknak az embereknek a megkérdezése, akikkel együtt dolgozol és, akik a cégedet képviselik, fejlesztik.

Szóval Balázst faggattuk és bőszen jegyzeteltünk a memóriánkba. Szerencsére ledöbbentő visszajelzést nem kaptunk, amiket mondott, azokat sejtettük. Ezek főleg a fejlesztendő területekre vonatkoznak. Nagyon érdekelt, hogy Balázs hogyan értékel, mint vezető, kvázi milyen az irányításom alatt dolgozni. Elképesztően jó visszajelzéseket kaptam, ami azért volt fontos számomra, mert visszaigazolást nyert, hogy az általam megalkotott Jóljárt Dávid vezetői prototípus azon az úton halad, amelyen elképzeltem, hogy haladnia kell.

Büszke vagyok, mert…

… a közös munkának és Balázs személyiségének, szorgalmának és hozzáállásának köszönhetően olyan szintre fejlődött az online marketinges tudása, hogy egy nagyon komoly csapat jelentkezett be érte és csábította el tőlünk. A „Netchilli Akadémia” tehát jól vizsgázott.

… 10 munkatárs után végre úgy távozik tőlünk valaki, hogy a lehetőség-megragadás volt az indok, nem más.

… minden ügyfelünk elégedett volt Balázs teljesítményével, hozzáállásával és személyiségével. Ráéreztem tehát, hogy milyennek kell lennie egy Netchilli online marketingesnek ahhoz, hogy úgy képviselje a cégünket, ahogyan én azt elképzeltem.

… a közös erőfeszítésekkel a Netchilli online marketinges pozíció körvonala, teendői, elvárások, feladatok. Sokkal könnyebb egy kész mederbe beletelni egy új kollégát, mint előröl elkezdeni a medret ásni.

Utolsó jó tanácsom, útravalónak

Balázsnak búcsúzóul egy jó tanácsot adtam: „Balázs, indulj el 5 perccel előbb!”